mobile

Trakt Królewski przejdzie metamorfozę latem

Wakacje na Trakcie Królewskim w tym roku będą oznaczały prace remontowe. - Pofalowany i wykruszony bruk Krakowskiego Przedmieścia – na odcinku między Królewską i Miodową – zastąpi trwała i odporna nawierzchnia. W przetargu na remont reprezentacyjnego Traktu Królewskiego wpłynęły cztery oferty. Prace powinny rozpocząć się późną wiosną, ale najbardziej intensywne roboty zaplanowane zostały na wakacje – poinformował stołeczny ratusz.

mat.pras.
Trakt Królewski przejdzie metamorfozę latem

Krakowskie Przedmieście na odcinku od ul. Królewskiej do ul. Miodowej przejdzie remont. Zarząd Dróg Miejskich do końca lutego zbierał oferty w przetargu. Wiadomo, że wpłynęły cztery propozycje. - Oferty w przetargu złożyły cztery firmy – w przedziale od 8,6 do 11,8 mln zł. Po zakończeniu analizy ofert rozpocznie się remont, który potrwa 8 miesięcy – od dnia podpisania umowy z wybranym wykonawcą. Główne roboty będą jednak prowadzone w okresie wakacyjnym. Dzięki temu remont będzie mniej uciążliwy – wyjaśnia stołeczny ratusz.

Podczas wymiany jej nawierzchni Zarząd Dróg Miejskich wykorzysta doświadczenie zdobyte przy remoncie ul. Miodowej.

Technologia, która się sprawdziła

Ulica Miodową, która jest jednocześnie przedłużeniem Krakowskiego Przedmieścia, wyremontowana została w latach 2017-2018. W celu podkreślenia historycznego charakteru ulicy pojawiła się tam brukowana nawierzchnia. Znacznie lepiej znosi obciążenia związane z ruchem kołowym niż nawierzchnia Krakowskiego Przedmieścia. Tym bardziej, że na Miodowej ruch jest bardziej intensywny – jeździć nią mogą pojazdy prywatne.

Z czego wynika taka różnica w wytrzymałości między Miodową a Krakowskim Przedmieściem? Głównie z zastosowanej technologii. Krakowskie Przedmieście przeszło w 2008 roku generalny remont – to dzięki niemu zawdzięczamy dzisiejszy charakter ulicy. Już w 2015 roku wymieniona została podbudowa i przełożony bruk – na odcinku do Senatorskiej do Królewskiej. Prace te były jednak doraźne i potrwały kilka dni.

Rok później – w ramach przygotowywania dokumentacji projektowej dla ul. Miodowej – ZDM zlecił także badania stanu nawierzchni i podbudowy na Krakowskim Przedmieściu. W 2017 rozpoczął się remont przystanków i przejścia dla pieszych przy Uniwersytecie Warszawskim. Niedługo później wystartowały prace na ul. Miodowej. W obu przypadkach bruk został ułożony na betonowej podbudowie i połączony spoiwem na bazie żywicy epoksydowej.

Garby, fałdy i ubytki

Zastosowane na ul. Miodowej i przystankach rozwiązanie sprawdziło się – dlatego taka sama technologia wykorzystana została, w 2019 roku, na Krakowskim Przedmieściu i fragmencie Nowego Światu (od ul. Świętokrzyskiej do ul. Królewskiej). Całość została ponadto zabezpieczona cementową zaprawą betonową.

Teraz pora na remont początkowego odcinka Traktu Królewskiego i likwidację nierównej nawierzchni na Krakowskim Przedmieściu, czyli wszystkich garbów, zafalowań i ubytków w bruku.

 

fot. UMW

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda