mobile
REKLAMA

Buspas między Warszawą a Łomiankami coraz bliżej. Jest zielone światło obu samorządów

Buspas między Warszawą a Łomiankami może powstać jeszcze przed budową trasy S7. Władze obu samorządów deklarują poparcie dla pilotażowego rozwiązania, które ma usprawnić przejazd autobusów na ul. Pułkowej bez pogarszania sytuacji kierowców. O szczegółach rozmawiali  prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski i burmistrz Łomianek Tomasz Dąbrowski 

oprac. IS
TAGI
Buspas między Warszawą a Łomiankami coraz bliżej. Jest zielone światło obu samorządów

Spotkanie dotyczyło trudnej sytuacji komunikacyjnej na ul. Pułkowej, którą codziennie do Warszawy wjeżdżają samochody i autobusy od strony Łomianek. Obecna droga dojazdowa działa na granicy przepustowości, a korki są tam stałym problemem, szczególnie w godzinach szczytu.

Docelowym rozwiązaniem ma być budowa brakującego fragmentu trasy S7 przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Inwestycja ta jest jednak planowana na najbliższe lata. Jak zapowiedział prezydent Warszawy, rozmowy z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury mają dotyczyć przyspieszenia terminu i tempa realizacji tej kluczowej trasy.

Do czasu powstania S7 samorządy chcą wdrożyć rozwiązanie tymczasowe, które szybko poprawi sytuację. Zdaniem władz Warszawy i Łomianek jedynym realnym narzędziem, które skróci czas przejazdu ul. Pułkową, a jednocześnie nie pogorszy sytuacji kierowców jadących z Białołęki i Bielan, jest wytyczenie buspasa od granicy Łomianek do ul. Wóycickiego.

Priorytet dla komunikacji miejskiej to dobry kierunek. Proponujemy rozwiązanie pilotażowe, możliwe do wprowadzenia szybko. Analiza układu drogowego pokazuje, że da się wyznaczyć tymczasowy buspas na większości odcinka od granicy Łomianek do ul. Wóycickiego kosztem utwardzonego pobocza. Buspas o długości około 1 kilometra realnie skróci czas jazdy autobusów – podkreślił prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.

Jak dodał, w krótkiej perspektywie buspas pozwoli uprzywilejować pojazdy przewożące największą liczbę pasażerów, natomiast w dłuższej – konieczne jest oczekiwanie na realizację rządowej inwestycji drogowej, czyli trasy S7.

Warszawa podkreśla jednak, że priorytetem pozostaje bezpieczeństwo. Stolica nie zgodzi się na rozwiązania, które mogłyby zagrozić uczestnikom ruchu lub przenieść korki na Białołękę i Bielany. Z tego powodu zlecono audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dla skrzyżowania ul. Pułkowej z ul. Wóycickiego. Wynika z niego, że nie ma możliwości dalszego wydłużania zielonego światła dla ruchu z Łomianek bez narażania pieszych, w tym studentów zmierzających na kampus Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Aby buspas spełnił swoją funkcję, konieczne są także działania po stronie Łomianek. Jednym z warunków jest budowa skrótu z parkingu centrum handlowego do jezdni ul. Pułkowej, co pozwoli uniknąć powstawania wąskiego gardła w rejonie węzła przy centrum handlowym.

Władze obu samorządów podkreślają, że sprawny dojazd do Warszawy ma kluczowe znaczenie dla mieszkańców aglomeracji. Wspólne działania mają poprawić sytuację komunikacyjną w rejonie ul. Pułkowej do czasu realizacji brakującego fragmentu trasy S7, która – jak zaznaczają – powinna powstać jak najszybciej.

 

fot. pixabay 

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności
REKLAMA

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda