Grójecka znowu otwarta, zmiany na ulicy Banacha. Rusza kolejny etap budowy tramwaju do Dworca Zachodniego
W nocy z piątku na sobotę, 23 sierpnia, w stolicy ruszy kolejny etap budowy linii tramwajowej do Dworca Zachodniego. Połowa układu torowego na skrzyżowaniu Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha jest już gotowa, co oznacza istotne zmiany w organizacji ruchu drogowego. Kierowcy będą korzystać z otwartej jezdni na Grójeckiej, natomiast zamknięty zostanie fragment ulicy Banacha

Wykonawca inwestycji planuje przenieść prace na drugą jezdnię ulicy Grójeckiej, w kierunku centrum. Tym samym jezdnia w stronę Alei Krakowskiej zostanie otwarta dla ruchu samochodowego. Na tym odcinku utrzymana zostanie jazda jedną jezdnią w obu kierunkach. Połączenie z Grójecką odzyska ulica Bitwy Warszawskiej 1920 r., na której ruch będzie odbywał się jedną jezdnią. Jednocześnie zamknięte zostaną obie jezdnie ulicy Banacha na odcinku od Grójeckiej do Pawińskiego. Objazd poprowadzi ulicami Pawińskiego i Dickensa.
– Z ulicy Pawińskiego będzie można wyjechać na Banacha tylko w prawo. Do budynków Banacha 12, 14, 16, 18, 20, 22 oraz Grójecka 89 i 81/87 będzie można dojechać ulicą Banacha. Na fragmencie od Wolnej Wszechnicy do parkingu dla mieszkańców zostaną wyznaczone dwa kierunki ruchu. – przekazuje Infoulice w komunikacie.
Objazdy dla kierowców:
- Z centrum w Grójeckiej będzie można skręcić w ulicę Bitwy Warszawskiej 1920 r.
- Z Okęcia możliwa będzie tylko jazda prosto, w kierunku centrum, a objazd do Bitwy Warszawskiej 1920 r. poprowadzi przez ulice Dickensa i Szczęśliwicką.
- Z ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. będzie można skręcić w lewo lub w prawo w Grójecką.
Zmiany w komunikacji miejskiej
Zmiany w organizacji ruchu obejmą także trasy autobusów. Linie 186 i 414 pojadą objazdem przez ulice Pawińskiego i Dickensa. Na swoje stałe trasy powrócą linie 191 i N43. Tramwaje linii 7 i 9 nadal będą kursować tylko do Placu Narutowicza, a ich pełna trasa zostanie przywrócona po zakończeniu prac. Utrzymane zostaną również trasy autobusów zastępczych Z-9 i Z14.
Prace na skrzyżowaniu obejmują nie tylko tory, ale również przebudowę podziemnych instalacji: ciepłowniczych, wodociągowych, kanalizacyjnych i teletechnicznych. Utrudnienia w ruchu w tym rejonie potrwają co najmniej do końca roku. Nowa linia tramwajowa ma połączyć Ochotę, Wolę, Mokotów i Wilanów.
– Według szacunków z nowej trasy będzie korzystać ponad 1 mln 200 tys. pasażerów rocznie. Tramwaj może zabrać więcej pasażerów niż autobus, a dzięki wydzielonemu torowisku pomknie niezależnie od warunków drogowych. Podróż z dworca do Grójeckiej zajmie pięć minut, do placu Narutowicza 10 minut, a do stacji metra Politechnika – 15 minut. – podaje Infoulice.
fot. Infoulice Warszawa