Innowacyjna szkoła na Mokotowie otwarta. Przełomowa inwestycja na 38 milionów złotych
Mokotów wzbogacił się o jeden z najnowocześniejszych obiektów edukacyjnych w stolicy – Szkoła Podstawowa nr 119, która została otwarta przy ulicy Konstruktorskiej. Jest to pierwsza placówka zrealizowana w całości ze środków prywatnego dewelopera, a następnie przekazana miastu

Nowa szkoła pomieści 450 uczniów, oferując im przestrzeń do nauki i rozwoju. W jej wnętrzu znajduje się 19 sal lekcyjnych, sala gimnastyczna, biblioteka, kuchnia ze stołówką, a także specjalna sala integracji sensorycznej. Na zewnątrz powstało wielofunkcyjne boisko oraz zielone strefy, które są nawadniane dzięki zbiornikom retencyjnym.
Jak podkreśla Rafał Miastowski, burmistrz Mokotowa, inwestycja ta jest przykładem zrównoważonego myślenia o rozwoju dzielnicy. Dodanie funkcji publicznych do nowo powstających osiedli poprawia jakość życia mieszkańców i ogranicza potrzebę przemieszczania się po mieście.
Budynek, którego koszt wyniósł około 38 mln zł, został zaprojektowany przez pracownię WWAA i sfinansowany przez firmy Echo Investment oraz Archicom. Waldemar Olbryk, prezes Archicomu, wyrazili zadowolenie, że ich inicjatywa może uzupełniać publiczne potrzeby, co przynosi korzyści dla całej społeczności.
– Niecodziennie otwiera się nową szkołę. Jeszcze dodatkowo niecodziennie otwiera się szkołę, by móc uczestniczyć w takim projekcie jako spółka deweloperska. Jedni mówią, że był to obowiązek, z drugiej strony to było niezwykłe wyzwanie, ale dzięki absolutnie fantastycznym ludziom z zespołu miejskiego, zespołu szkolnego, zespołu Echo i Archicom bo są też tutaj absolutnie niewidzialni bohaterowie i bohaterki tego wydarzenia – mówił Olbryk na rozpoczęciu roku szkolnego.
W symbolicznym geście otwarcia nowego rozdziału, dyrektorka szkoły, Małgorzata Dąbrowska, przecięła wstęgę i otrzymała symboliczny klucz do placówki.
– Rozpoczynamy nowy rozdział w historii naszej szkoły tutaj na Konstruktorskiej. Kochani, ja wam życzę, żeby to miejsce było nie tylko miejscem do zdobywania wiedzy, wspólnego odkrywania świata, ale żebyście mogli odkrywać samych siebie. – mówiła dyrektorka szkoły.