Nowa trasa tramwajowa połączy Wolę z Ochotą. Rusza przetarg na projekt
Warszawa szykuje kolejną inwestycję tramwajową. Miasto ogłosiło przetarg na projekt trasy z ul. Kasprzaka do Dworca Zachodniego, która ma być niemal w całości poprowadzona pod ziemią. Dzięki niej Wola i Ochota zyskają szybkie połączenie bez konieczności wjazdu do centrum.

Warszawa szykuje się do kolejnej dużej inwestycji. Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na przygotowanie dokumentacji dla nowej trasy, która połączy ul. Kasprzaka z Dworcem Zachodnim. To zaledwie 1,4 km torów, ale za to z najdłuższym w mieście podziemnym odcinkiem – aż 900 metrów.
Nowa trasa ma połączyć Wolę z Ochotą, ale z punktu widzenia pasażerów chodzi o coś więcej – wygodną przesiadkę przy Dworcu Zachodnim i możliwość szybkiej podróży między dzielnicami, bez konieczności kluczenia przez ścisłe centrum. Tory poprowadzą istniejącym tunelem pod stacją kolejową, a dalej nowym – wzdłuż Prądzyńskiego i Krzyżanowskiego. Z ul. Kasprzaka tramwaje wjadą w rejonie przystanku Szpital Wolski.
Jak informują Tramwaje Warszawskie na trasie przewidziano trzy nowe przystanki. Dwa z nich – przy peronie nr 9 i w rejonie ul. Tunelowej – będą podziemne. Pasażerowie dostaną windy i schody ruchome, a tramwaje możliwość kończenia trasy tuż przy dworcu. Trzeci przystanek znajdzie się przy ul. Prądzyńskiego. Rozbudowane zostaną też przystanki na Kasprzaka.
Całość inwestycji została podzielona na dwa etapy – pierwszy od Kasprzaka do Dworca, drugi obejmie sam tunel i podziemny przystanek przy peronie 9. Na razie mowa jednak tylko o dokumentacji projektowej i uzgodnieniach – na opracowanie całości wykonawca dostanie 43 miesiące. Budowa? Najwcześniej po 2030 roku.
Nowa linia to część większego planu – tzw. tramwaju do Wilanowa, który ma spiąć Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów w jedno obwodowe połączenie szynowe.