mobile
REKLAMA

Ostatni tunel II linii metra gotowy. TBM Anna i Krystyna zakończyły pracę na Bemowie

Metro jest kluczowym środkiem komunikacji w stolicy. Wciąż trwa rozbudowa II linii podziemnej kolejki. Prace nad jej rozbudową wkroczyły w kluczowy etap. W środę, 21 maja, tarcza TBM Krystyna zakończyła drążenie ostatniego tunelu na Bemowie, dołączając tym samym do TBM Anny, która ukończyła swoją pracę już w kwietniu.

IS
Ostatni tunel II linii metra gotowy. TBM Anna i Krystyna zakończyły pracę na Bemowie

9 miesięcy intensywnej pracy

Drążenie tuneli pomiędzy stacją Karolin a Bemowo trwało ponad dziewięć miesięcy – od sierpnia 2024 roku do maja 2025 roku. Jak wskazuje Metro Warszawskie maszyny usunęły z podziemi miasta ponad 170 tys. metrów sześciennych urobku, a do budowy prawie 3800 tubingów wykorzystano 30,5 tys. metrów sześciennych betonu oraz 3,3 tys. ton stali.

Rozmontowanie i wydobycie maszyn TBM zajmie około miesiąca, po czym rozpoczną się kolejne etapy prac, m.in. . budowa peronów, torowiska oraz klatek schodowych prowadzących do nowych stacji.

Kolejny etap budowy

Po zakończeniu drążenia tuneli przychodzi czas na ich dostosowanie do ruchu pasażerskiego. Jak przekazało Metro Warszawskie pustą przestrzeń należy wyposażyć w torowiska, systemy wentylacyjne oraz instalacje techniczne. W tym celu wykorzystane zostaną m.in. . 44 tysiące m² mat wibroizolacyjnych, 17 tys. m³ betonu oraz 900 ton szyn o łącznej długości 18 kilometrów.

Nowy odcinek II linii metra obejmie trzy stacje: C3 Lazurowa, C2 Chrzanów oraz C1 Karolin, a za ostatnią z nich powstanie infrastruktura techniczno-postojowa dla składów metra.

Kiedy pojedziemy metrem do Karolina?

Budowa ostatniego fragmentu II linii metra w Warszawie jest częścią programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027” i ma kluczowe znaczenie dla rozwoju komunikacji miejskiej. Zakończenie inwestycji przewidziane jest na 2026 rok, kiedy to mieszkańcy Bemowa i okolic będą mogli w pełni korzystać z nowych stacji.

Rozbudowa II linii metra znacząco poprawi komfort podróżowania po stolicy, skracając czas przejazdu i zwiększając dostępność transportu publicznego dla mieszkańców zachodnich dzielnic.


 

Źródło: UMW fot. M. Czerski Metro Warszawskie 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda