mobile
REKLAMA

Remont torów na Słomińskiego – utrudnienia dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej

Trzy miesiące bez tramwajów i spore utrudnienia dla kierowców – tak zapowiada się remont torowiska na ulicy Słomińskiego. Od dziś ruch tramwajowy zostanie wstrzymany na odcinku między rondem Zgrupowania AK „Radosław” a rondem Żaba. Drogowcy planują modernizację torów i jezdni, co oznacza także zmiany w organizacji ruchu i objazdy. Warszawiacy muszą uzbroić się w cierpliwość – to będzie długi i trudny remont.

oprac. Natalia Kazimierczuk
Remont torów na Słomińskiego – utrudnienia dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej

Dziś rozpoczyna się remont torowiska na ulicy Słomińskiego. Przez trzy miesiące tramwaje nie będą jeździły pomiędzy rondem Zgrupowania AK „Radosław” a rondem Żaba. Utrudnienia czekają także kierowców

Jak informują Tramwaje Warszawskie roboty na blisko trzykilometrowej trasie zostały podzielona na dwa odcinki: od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do Dworca Gdańskiego i od ulicy Andersa do wjazdu na most Gdański. Prace w obu miejscach będą prowadzone jednocześnie. Tramwajarze zbudują nowe torowisko, które na znacznej długości zostanie pokryte zielonym rozchodnikiem - rośliną znaną ze swojej odporność na trudne warunki.

Przystanki Baseny Inflancka zostaną przeniesione na drugą stronę skrzyżowania z ulicą Pamiętajcie o Ogrodach, co skróci dojście do centrum handlowego. Z kolei przystanki Dworzec Gdański zostaną wydłużone, a Park Traugutta – wyremontowany.

Zmiany w ruchu przy centrum handlowym

Pierwszy etap prac rozpoczął się dziś w nocy. Obie jezdnie ulicy Słomińskiego, pomiędzy rondem Zgrupowania AK „Radosław” a zawrotką przy Dworcu Gdańskim, zostały zwężone do dwóch pasów – zamknięte są pasy przy torowisku. Kierowcy nie przejadą też przez torowisko na skrzyżowaniu z ulicą Pamiętajcie o Ogrodach: ze Słomińskiego nie  można skręcić w lewo, a na ulicy Pamiętajcie o Ogrodach dwa pasy służą do skrętu w prawo, trzeci – do zawracania. W tym etapie zawrotka przy Dworcu Gdańskim będzie otwarta.

Zmiany przy Międzyparkowej

Przy Międzyparkowej tramwajarze zamkną jezdnię ulicy Słomińskiego w kierunku mostu Gdańskiego. Na drugiej nitce będzie po jednym pasie w każdym kierunku. W stronę Wisły kierowcy przejadą na drugą jezdnię przed skrzyżowaniem, a na właściwą wrócą przed mostem.

Jadący od ronda Zgrupowania AK „Radosław” nie skręcą w Międzyparkową i Szymanowską. Powinni wcześniej pojechać ulicami Dawidowskiego i Andersa do Muranowskiej. Taką samą trasą będzie poprowadzony objazd zamkniętej zawrotki dla jadących z mostu. Z kolei z Międzyparkowej i Szymanowskiej będzie można wyjechać na Słomińskiego, ale tylko w stronę mostu Gdańskiego. Objazd zamkniętego przejazdu przez tory umożliwiającego zawracanie w kierunku ronda Zgrupowania AK „Radosław” zostanie poprowadzony ulicą Stawki do alei Jana Pawła II.

Co w kolejnych etapach?

W sierpniu tramwajarze zamkną zawrotkę przy Dworcu Gdańskim. Z kolei przy Międzyparkowej przeniosą się na druga nitkę Słomińskiego. Wówczas wróci skręt w Miedzyparkową i Szymanowską dla jadących od ronda Zgrupowania AK „Radosław”. We wrześniu zostaną otwarte obie zawrotki przy Międzyparkowej i ta przy Dworcu Gdańskim. Dodatkowo zwężone będą natomiast obie jezdnie ulicy Słomińskiego pomiędzy ulicą Andersa a Międzyparkową.

Zmiany dla pasażerów

Na początku prac, od 28 czerwca, tramwaje nie będą jeździły ulicami Słomińskiego i Starzyńskiego między rondem Zgrupowania AK „Radosław” a rondem Żaba, a także ulicą Międzyparkową.

Kursowanie tramwajów linii: 1, 6 i 28 zostanie zawieszone. „Osiemnastka” nadal będzie jeździła z pętli PKP Służewiec na plac Narutowicza. Na części swoich tras tramwaje linii 1 i 28 zastąpi linia uzupełniająca 78 (kursująca z Osiedla Górczewska na plac Narutowicza), a tramwaje linii 3 będą jeździły częściej. Na tory wróci linia 25 – na trasie z Żerania Wschodniego na plac przy Dworcu Starynkiewicza, natomiast 68 zakończą kursy na Dworcu Wschodnim. Trasa 27 zostanie wydłużona – tramwaje pojadą ulicą Słowackiego, Marymoncką i Zgrupowania AK „Kampinos” do węzła Młociny.

Pasażerów przewiozą autobusy linii zastępczej Z-5, które połączą pętlę Metro Trocka z rondem Zgrupowania AK „Radosław”. Autobusy linii 500 i 409, kursujące ulicami Słomińskiego i Starzyńskiego, będą miały dodatkowe przystanki.

 

Źródło: Tramwaje Warszawskie

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda