Rotory - jedna z żoliborskich szkół wprowadziła innowacyjne rozwiązanie dla uczniów
Szkoła Podstawowa nr 267 im. Juliusza Słowackiego na Żoliborzu wprowadziła innowacyjne rozwiązanie wspierające koncentrację uczniów podczas lekcji. Mowa o tzw. rotorach – nowoczesnych stanowiskach łączących biurko z rowerem treningowym. Dzięki nim uczniowie mogą w kontrolowany sposób rozładowywać nadmiar energii, nie przeszkadzając w prowadzeniu zajęć.

Rotory pomagają uczniom, którzy mają trudności z koncentracją, w bezpieczny sposób rozładować nadmiar energii w trakcie lekcji. Krótkie, regularne aktywności ruchowe wspierają utrzymanie uwagi oraz zwiększają wytrzymałość poznawczą. Dodatkowo ograniczają potrzebę wychodzenia z sali lekcyjnej podczas zajęć.
- Wpadłam na pomysł wprowadzenia rotorów po obejrzeniu francuskiego reportażu o innowacyjności w szkole i zastosowaniu w klasach biurek zintegrowanych z rowerem. Moi uczniowie dwujęzyczni spędzają w szkole więcej czasu niż uczniowie klas ogólnych i mają dużo niespożytkowanej energii. Dlatego postanowiłam sięgnąć po rozwiązanie, które łączy naukę z aktywnością fizyczną. Obserwuję u uczniów duże zaangażowanie i większą motywację do przychodzenia na zajęcia – czytamy wypowiedź inicjatorki rozwiązania - mgr Donaty Paźniewskiej - na stronie Urzędu Dzielnicy Żoliborz.
Na temat wprowadzenia tego innowacyjnego rozwiązania do jednej ze szkół na Żoliborzu wypowiedziała się również Renata Kozłowska, burmistrz Dzielnicy:
- Rotory są stałym elementem wyposażenia klasy, z którego uczniowie mogą korzystać w zależności od własnych potrzeb. Taka możliwość łączenia ruchu z nauką nie zakłóca przebiegu lekcji, a doświadczenia Szkoły Podstawowej nr 267 pokazują, że uwzględnienie indywidualnych potrzeb uczniów i wprowadzenie przemyślanych rozwiązań znacząco podnosi jakość nauki – zarówno dla pojedynczego dziecka, jak i całej klasy.
fot. Urząd Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy