Ursynów zyska nowe chodniki i ścieżki rowerowe
W Warszawie na Ursynowie rozpoczęto prace remontowe na ulicy Ciszewskiego. Inwestycja obejmuje odcinek od ulicy Pileckiego do skrzyżowania z ulicami Rosoła i Rodowicza „Anody”. Modernizacja dotyczy chodników, dróg dla rowerów, a także nawierzchni jezdni. Głównym celem jest poprawa komfortu i bezpieczeństwa pieszych, rowerzystów i kierowców

Remontem objęte zostaną zniszczone i nierówne chodniki wzdłuż ulicy Ciszewskiego. Prace rozpoczęły się od części między aleją Komisji Edukacji Narodowej a ulicami Rosoła i Rodowicza „Anody”. Po północnej stronie ulicy na całym odcinku, od Pileckiego do Rosoła, piesi zyskają nową, równą nawierzchnię. W tym rejonie wyremontowane zostaną także przystanki autobusowe „Magellana”, „Strzeleckiego” i „Ursynów Płd.”.
W ramach prac modernizacyjnych, po południowej stronie ulicy, również pojawi się nowy chodnik na odcinku od alei KEN do Rosoła. Dodatkowo, dzięki usunięciu nielegalnie postawionych pawilonów, możliwe będzie wyprostowanie ścieżki rowerowej przy ulicy Pileckiego, co zwiększy bezpieczeństwo i płynność ruchu rowerowego.
– Nowa nawierzchnia pojawi się na chodnikach i drodze dla rowerów, ale także na jezdni. Frezowanie zaplanowaliśmy między ul. Pileckiego a skrzyżowaniem z ulicami Rosoła i Rodowicza „Anody”, w tym na wschodniej połowie skrzyżowania z ul. Pileckiego oraz całymi skrzyżowaniami z ul. Dereniową, al. KEN oraz ul. Cynamonową. Dla kierowców wybudujemy także zatokę z miejscami postojowymi po północnej stronie ulicy, w pobliżu ul. Pileckiego. – podaje Zarząd Dróg Miejskich w komunikacie.
Projekt przewiduje również zmiany w organizacji ruchu. Zostanie usunięty niepotrzebny, skrajny lewy pas za skrzyżowaniem z ulicą Cynamonową w stronę alei KEN. Skrajny prawy pas zostanie skrócony, co pozwoli na utworzenie zatoki autobusowej i zagospodarowanie dodatkowego terenu pod zieleń. Dzięki temu ulica stanie się bardziej funkcjonalna i przyjazna dla środowiska.
Istotnym elementem prac jest również rozpłytowanie niepotrzebnych, betonowych powierzchni. Dzięki temu na rogu skrzyżowania z ulicami Rodowicza „Anody” i Rosoła oraz w rejonie przystanku „Ursynów Płd.” pojawi się więcej zieleni, co przyczyni się do poprawy estetyki i komfortu życia w tej części Ursynowa.
fot. ZDM Warszawa