Wiadukt na Chełmżyńskiej nabiera kształtów – koniec montażu konstrukcji stalowej
Na ulicy Chełmżyńskiej trwa budowa wiaduktu nad torami kolejowymi. Właśnie zakończono montaż stalowej konstrukcji, co stanowi kluczowy etap inwestycji. Jak podkreśla stołeczny ratusz po oddaniu obiektu do użytku zlikwidowany zostanie dotychczasowy przejazd kolejowy w poziomie szyn, który często generował korki i wpływał na wydłużenie czasu przejazdu w tej części Warszawy.

Stołeczny ratusz przekazał najnowsze informacje dotyczące budowy wiaduktu nad linią kolejową w Rembertowie.
Ostatni fragment konstrukcji wiaduktu, przebiegający torami kolejowymi, składa się z pięciu elementów, które zostały przygotowane na placu budowy i zamontowane w ciągu ostatnich trzech nocy. Ruch pociągów był w tym czasie wstrzymany. Kolejnym etapem prac będzie wykonanie zbrojenia i betonowanie płyty wiaduktu.
Nowa jezdnia, chodniki i droga rowerowa
Równolegle budowane są mury oporowe, nasypy drogowe oraz szyby windowe, a po północnej stronie torów powstaje rondo, które usprawni ruch na Chełmżyńskiej. Na nowo wybudowanym obiekcie powstanie jezdnia zapewniająca po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, chodniki, droga rowerowa oraz rozwiązania dla osób z niepełnosprawnościami – windy i pochylnie.
Koszt budowy wiaduktu to około 68,5 miliona złotych. Wykonawcą prac jest firma Intop Warszawa. Inwestycję realizują wspólnie Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta oraz PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Wiadukt ma być gotowy pod koniec tego roku.
Kolej na tunel
Ale to nie koniec dobrych wiadomości dla Rembertowa. W trwającym przetargu na budowę tunelu w ul. Marsa, czyli kolejnego obiektu na terenie dzielnicy, który usprawni przejazd przez linię kolejową, nie wpłynęły odwołania od decyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty. Oznacza to, że rozpoczynają się przygotowania do podpisania umowy z konsorcjum firm Intop SA i Intop Warszawa Sp. z o.o. Rozpoczęcie budowy tunelu planowane jest jeszcze w tym roku.